עורך דין רשלנות רפואית מתאר מחקר שנערך לאחרונה אישר תיאוריה ארוכת חשד: תקלות תקשורת בין רופאים ראשוניים ומומחים רפואיים לשים חולים בסיכון. מחברי המחקר ממליצים על תקשורת טובה יותר כדי להפחית את הסיכוי של רשלנות רפואית רצינית.

מחקר שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine, מאשר את מה רשלנות רפואית עורכי דין ורופאים כבר חשד: יש פירוט של ערוצי תקשורת בין רופאים ראשוניים, הנקרא גם PCPs, רפואי מומחים שאפשר לשים חולים בסיכון.

המחקר – אשר ניתחו נתונים שנאספו על ידי מערכת הבריאות 2008 שינוי הבריאות סקר מעקב רופא – מצאו הבדל ניכר איך PCPs ומומחים ראו את האיכות של שיתוף מידע קורה ביניהם. חוסר תקשורת, במועד מדויק על ההיסטוריה הרפואית החולה, מחלות כרוניות ודוחות מעבדה לא רק את הסיבה הסבירה בדיקות כפולים או מיותרים, זה יכול בהחלט לגרום נזק לחולים אותו מאוד לחפש עזרה כאשר שני רופאים שונים לרדוף נתיבים טיפול נפרד מבלי ליידע את השני כראוי.

מומחים PCPs מגוונת מאוד תשובותיהם לשאלות בדבר סוג ואיכות של תקשורת בינם לבין רופאים עמיתים בטיפול בחולה אותו. לדוגמה, כמעט 70 אחוזים דיווחו כי הם PCPs לשלוח בעקביות לאורך ההיסטוריה הרפואית מפורט והסברים על התייעצויות מומחים הם מתכוונים מטופלים, אבל רק 35 אחוז של מומחים מדווחים בקביעות בקבלת מידע מסוג זה.

זה פער עצום מעיד על בעיה גדולה יותר שיש רופאים רבים בטיפול בחולים במקביל – בלי תקשורת מספקת של ההיסטוריה הייחודית של המטופל (תרופות מרשם, בדיקות אשר בוצעו, אלרגיות, תחלואה נלווית, וכו ') מתוך PCP, מומחה נמצא יתרון לא הוגן כאשר מנסים לבצע אבחון טעויות רפואיות יכול להתרחש. יתר על כן, מומחה אשר הוא למעשה מבקש אבחנה בוואקום – ללא גישה למידע חיוני לחולה כי יכולה להיות השפעה עצומה על פרוטוקול הטיפול – הוא הרבה יותר סיכוי לקבל החלטות אבחון וטיפול עניים אשר במקרה הגרוע ביותר לסכן את המטופל במקרה הטוב להאריך את ההתאוששות של החולה.

עו"ד רשלנות רפואית מתאר כי כותבי המחקר מציעים שיטות שונות שבאמצעותם ניתן לשפר את התקשורת בין PCPs לבין מומחים שאליהם הם להפקיד את הטיפול בחולים שלהם. שיטות הציע מכוונים לשיפור כלשהו של שלושה מאפיינים בפועל הוכח להגביר את רמת הטיפול הניתן לחולים:

- בעל כמות מספקת של זמן להתייעץ עם כל מטופל

- מתן דוחות טיפול איכותי וקל להבנה לחולים

- הסדרת אחות או עוזר ברמה טיפול רופא על מנת לעקוב אחר חולים עם מחלות כרוניות

מתוך הכרה כי חולים יכול להיות רק בעזרת הזרימה החופשית של מידע בין PCPs ומומחים, מספר שיטות יכול לשפר את התקשורת. רוב אלה כרוכים רפורמות במערכת רישומים רפואיים רכזי הטיפול בחולה, אבל יש גם כאלה שיכולים להיות מטופלים על ידי החולה עצמו.

תיאום טיפול בין רופאים, מרפאות, מערכות החולים ושאר ספקי שירותי בריאות ניתן לשפר על ידי:

- אימוץ בריאות מתקדמים טכנולוגיית מידע כמו רשומות רפואיות אלקטרוניות שניתן להעביר בקלות בין ספקי

- הגדרת PCPs כחלק המטופל במרכז ארגונים רפואיים שבו PCPs לנו קשרים קווי תקשורת פתוחים עם מספר מומחים

- העסקת רכזי הטיפול בחולה אשר שמטרתה להבטיח כי רשומות החולה נגישים על ידי PCPs וכל הרופאים ייעוץ

- לאחר חולים לשמור על רשומות משלהם של תרופות נלקח, אלרגיות, תוצאות הבדיקה, מחלות כרוניות והרופאים בטיפול הנוכחי

על ידי שיפור התקשורת בין PCPs, ייעוץ רופאים ומומחים, ניתן לשפר באופן דרמטי את חוויית הטיפול בחולה ולהפחית את הסיכוי של טעויות רפואיות. עם שני רופאים ומטופלים להיות יזום עובדים יחד על מנת להבטיח כי רשומות חיוני נגישים, בריאות ישפרו מסביב.

למרבה הצער, אם כי, לא משנה כמה צעדים רבים ננקטים כדי לשפר את הגישה למידע לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים בין ספקי, רשלנות רפואית עדיין יכול להתרחש. אם אתה או אדם אהוב כבר נפגע על ידי רשלנות של ספק רפואי, להתייעץ עם עורך דין מיומן רשלנות רפואית באזור שלך כדי ללמוד עוד על זכויות משפטיות שלך כל האפשרויות יהיו זמינים לך.

עורכי דין רשלנות רפואית מסכמים כי שיפור התקשורת בין רופא לבין מטופליו, עשוי להקטין את מספר תביעות רשלנות רפואית שמוגשות, שחלקן נובע מכעס של החולה על התייחסות הרופא אליו במהלך הטיפול הרפואי.

Sorry, comments for this entry are closed at this time.